چاپگرهای چندکاره ابزارهای بسیار مفیدی برای دفاتر، دفاتر و مصارف خانگی هستند. با دانستن نکات مهم خرید چاپگر چندکاره می توانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. به طور کلی، چاپگرهای چند منظوره عملکردهای اسکن، کپی و فکس را همراه با عملکردهای استاندارد چاپگر ارائه می دهند.

در این مقاله نکات مهم خرید چاپگر چندکاره را توضیح می دهیم و شما را با معیارهای اصلی خرید این دستگاه آشنا می کنیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین چاپگر را با بالاترین کیفیت تهیه کنید.

نکات مهمی که هنگام خرید پرینتر چند کاره باید در نظر گرفت

پرینتر چندکاره یکی از انواع پرینترهایی است که بیشتر مورد استفاده ادارات و شرکت ها از نظر کارایی است. چندوظیفه بودن این دستگاه است که استفاده از دستگاه های دیگر را غیر ضروری می کند و چون فضای کمتری را اشغال می کند در اکثر ادارات از آن استفاده می شود در حالی که هزینه نهایی آن نسبت به خرید جداگانه هر دستگاه ارزان تر خواهد بود.

هنگام خرید چاپگر چند کاره باید ویژگی های مختلفی را در نظر بگیرید که از مهم ترین آنها می توان به فناوری چاپ چاپگر، وضوح چاپ، اندازه چاپ، سرعت چاپ، بازده ماهانه و مواردی از این دست اشاره کرد.

در زیر، ویژگی‌های مهمی را که باید هنگام خرید چاپگر چندکاره در نظر بگیرید، بررسی می‌کنیم.

کسب و کار و اندازه کاربر

در بسیاری از موارد، حجم کاری مورد نیاز شما نقش اصلی را در انتخاب نوع چاپگر چندکاره ایفا می کند. به عنوان مثال، اگر از یک چاپگر ضعیف برای دفتر کار متوسط ​​خود استفاده می کنید، هزینه نگهداری و تعمیرات این چاپگر در دراز مدت ممکن است به اندازه هزینه خرید یک چاپگر قوی تر و گران تر باشد.

از سوی دیگر، اگر یک چاپگر با کارایی بالا برای مصارف خانگی بخرید، مقداری از موجودی شما همچنان استفاده خواهد شد. انتخاب چاپگری که متناسب با کسب و کار و استفاده ماهانه شما باشد می تواند به شما در کاهش هزینه ها در دراز مدت کمک کند.

نوع اتصال

امروزه تنوع ارتباطات و پورت ها در چاپگر، چه برای مصارف خانگی و چه در دفتر کار بسیار مهم است. در ادارات انواع اتصالات می توانند نقش مهمی در کاهش هزینه کابل و افزایش سرعت کار تا حدود زیادی داشته باشند.

بیشتر چاپگرهای چند منظوره اتصال USB را به رایانه شخصی ارائه می دهند، اما کاربرانی که به اینترنت یا Wi-Fi دسترسی دارند می توانند از روش های دیگر دسترسی به چاپگر نیز استفاده کنند.

سرعت چاپ

سرعت چاپ یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که هنگام انتخاب یک چاپگر چند کاره باید در نظر بگیرید و به این معنی است که دستگاه شما در هر دقیقه چند کاغذ می تواند چاپ کند. واحد اندازه گیری سرعت چاپ پرینتر ppm است. انتظار طولانی و صرف زمان زیاد برای چاپ صفحات باعث کاهش بهره وری می شود.

پرینترهای لیزری سریع ترین سرعت چاپ را ارائه می دهند. حتی مدل های کندتر پرینترهای لیزری می توانند 20 تا 30 صفحه در دقیقه چاپ کنند.

حتی در هنگام کپی، فکس، پرینت و اسکن، این دستگاه ها هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی کنند و به شما این امکان را می دهند که تمام کارها را سریعتر انجام دهید.

کیفیت چاپ

کیفیت چاپ (رزولیشن) چاپگر به معنای کیفیت متن و تصاویر چاپ شده است. هرچه کیفیت چاپ چاپگر بالاتر باشد، متون و تصاویر واضح تر می شوند و البته هزینه MFP بیشتر می شود.

کیفیت چاپ با تعداد نقاط در اینچ اندازه گیری می شود. چاپ های سیاه و سفید باید دارای وضوح حداقل 600 در 600 نقطه در هر اینچ باشند و وضوح 1200 در 1200 کیفیت بالایی را در اختیار شما قرار می دهد.

ظرفیت چاپ

ظرفیت چاپ یک چاپگر آوافرهنگ حداکثر تعداد صفحاتی است که باید هر ماه چاپ شود. حجم چاپ شما باید متناسب با ظرفیت چاپ ماهانه دستگاه باشد. چاپگرهای مورد استفاده در دفتر باید ظرفیت چاپ بالایی در محدوده 20000 تا 25000 صفحه داشته باشند. در مقابل، یک چاپگر خانگی چند منظوره با ظرفیت چاپ ماهانه 5000 صفحه احتمالا برای اکثر کاربران کافی است.

اندازه کاغذ

هنگام خرید چاپگر چندکاره به سایز کاغذ دستگاه توجه کنید و اگر مطمئن هستید که چاپ روی کاغذ بزرگتر از A4 در دستور کار شما خواهد بود، بدون شک در هنگام خرید به دنبال مدلی باشید که پاسخگوی این نیاز باشد. این دستگاه.

به طور کلی، پشتیبانی از اندازه کاغذ A4 و A5 برای بسیاری از اهداف شخصی و تجاری کافی است.

نوع چاپ لیزری یا چاپ جوهرافشان

اگر به دنبال چاپ سیاه و سفید سریع صفحات متنی هستید، پرینترهای لیزری انتخاب خوبی برای شما هستند، اما پرینترهای جوهرافشان عملکرد بهتری در چاپ تصاویر و اشکال نسبت به پرینترهای لیزری رنگی از خود نشان داده اند.

همچنین سرعت چاپ پرینترهای لیزری حداقل 20 صفحه در دقیقه است و هزینه تعمیر و نگهداری بسیار کمتر از پرینترهای جوهرافشان است.

برای مقایسه بهتر انواع پرینترها توصیه می شود به مقاله تفاوت چاپگرهای جوهر افشان و لیزری مراجعه کنید.

ویژگی های مهم اسکنر

هنگام خرید یک چاپگر چند منظوره، مهم است که اسکنر را پیدا کنید که تصاویر باکیفیت تولید کند. یکی از مهمترین جنبه های یک دوربین که باید به آن توجه کرد کیفیت دوربین، کیفیت دوربین، مواردی که دوربین و نرم افزار آن را در بر می گیرد است.

ویژگی های مهم کپی

بسیاری از ویژگی های کپی چاپگر چند منظوره به قابلیت های اسکنر بستگی دارد و برخی از ویژگی های کپی بر عملکرد چاپگر تأثیر می گذارد. یکی از ویژگی های مهم کپی سرعت کپی و نمایش سایز سند است.

ویژگی های مهم فکس

ویژگی های دستگاه فکس چاپگر چند کاره بخش ضروری یک دستگاه تجاری است. یکی از مهمترین مواردی که در فکس باید در نظر گرفته شود، سرعت ارسال فکس، حافظه آن و داشتن مدیریت خودکار اسناد است.