جنگل و آبگرم لاویج - سایت گردشگری ایران اگر چیزی باشد که همگان در مورد دبی بر سر آن اتفاق نظر داشته باشند آن این است که دبی بسیار گرم است. فضای خیابان بلوار بسیار مدرن و زیبا طراحی شده است که پیشنهاد میکنیم حتما در آن قدم بزنید و اگر اهل دوچرخه سواری هستید این تفریح را هم از دست ندهید. عدد به دست آمده از فرمول گفته شده مبلغ سود محاسبه شده برای مدت یک ماه می باشد که اگر مبلغ ثابت باشد محاسبه آن راحت تر از محاسبه مبلغ روزشمار می باشد به عنوان مثال اگر ۱۰ میلیون تومان را بصورت ثابت در بانک با نرخ ۱۸ درصد نگه داریم سود آن اینگونه به دست می آید که عدد ۱۰ میلیون در ۳۰ برای ماه های ۳۰ روزه و ۳۱ برای ماه های ۳۱ روزه ضرب شده و عدد ۳۰۰میلیون به دست آمده در ۱۸ درصد ضرب می شود. به نوشته نشریه نشنال دیفنس، در تحریمهای علیه ایران در پی برنامه هستهای ایران امارات سود خوبی میکند. در عجمان نیز علیرغم وجود تعدادی از شیعیان ایرانی و عراقی و بحرینی، مرکز قابل توجهی وجود ندارد و تنها پناهگاه ایرانیان و شیعیان بهرهبرداری از محل مدرسه ایرانی موجود در این امارت است که در موسم محرم و صفر و ماه رمضان از آن استفاده میگردد. در رأس الخیمه تنها یک مسجد مخصوص شیعیان وجود دارد که پذیرای شیعیان در اوقات برگزاری مراسم در ماه محرم و صفر و رمضان است. حسینیه لاریهای دبی: برگزاری مناسبتها مخصوصا برگزاری ایام محرم همه ساله دراین حسینیه که متعلق به شیعیان ایرانی میباشد انجام میگیرد. مسجد حضرت زهرا(س) شارجه: مسجد الزهراء شارجه یکی از قدیمیترین ومهمترین مراکز تجمع شیعیان شارجه به ویژه در ماه محرم است. حسینیه گِراشیها: حسینیه گراشیهای(شهری در جنوب استان فارس) مقیم امارات دهها سال است که در ماه محرم اقدام به برگزاری خیمههای عزای سالار شهیدان امام حسین(ع) مینماید.

مدیریت این مسجد از سوی اداره اوقاف دبی به یک روحانی بحرینی الاصل که مقیم امارات میباشد واگذار شده است. امروزه دبی به عنوان یک شهر تجاری و بازرگانی موفق در منطقه در کشور امارات را به خود اختصاص داده است و همچنین قسمت بزرگی از این کشور نیز از مناطق گردشگری و دیگر خدمات بازرگانی و مالی تامین می شود و با توجه به ساخت و سازهای برج های اعجاز انگیز و تفریحات و زیبایی هایش باعث شده است که مسافران و همچنین بسیاری از گردشگران تور دبی را محصور خود کرده است . این پروژه موفق فعلا متوقف نشده و سالیانه در حال گسترش و وسیع تر شدن است. العین:این شهر به شهر باغها معروف بوده و دومین شهر بزرگ امارت در بخش ابوظبی محسوب میشود. موزه عجمان، ساحل زیبا، قلعه قرمز و بازار آن از دیدنیهای مورد توجه گردشگران محسوب میشوند. سازمان اوقاف جعفری در دبی زیر نظر سازمان اوقاف امارات است و مسئولین آن شیعه هستند و از طرفداران دولت امارات تعیین میشوند و نیز تجار شیعی طرفدار دولت در آن اعمال نفوذ میکنند. جایگاه این اوقاف در دبی اهمیت دارد برای اینکه بیشتر امور شیعیان را سرپرستی میکند و روحانیون عرب زبان را برای برپایی مذهبی و سنتی در مساجد و حسینیههایی که زیر پوشش دارد دعوت میکند. در شارجه حسینیههایی نیز وجود دارند که عبارتنداز: الزهرا، امام رضا، جاسکیها و حسینیه قنبر. وی به دلیل عدم توانایی اداره این مرکز و نیز نداشتن وزنه علمی نتوانسته است فعالیتهای این مرکز را به شکوفائی برساند و اکثر فعالیتهای مذهبی رایج در زمان تصدی آن دو بزرگوار تعطیل شده است و فقط به اجرای مراسم ماه رمضان و اعزام تعدادی امام جماعت و تبریک و تهنیت اعیاد اسلامی فطر و قربان و بعضی کارهای روزمره بسنده نموده است. تعطیلات رسمی در امارات ۷ روز است که عبارتند از: عید قربان و فطر، روز آغاز تقویم قمری و اول ژانویه، روز معراج پیامبر، روز ملی (دوم دسامبر) و روز تاجگذاری شیخ زاید بن سلطان (ششم اوت).

قابل ذکر است خدمات رومینگ شرکت های همراه اول و همینطور ایرانسل در امارات فعال است. در ادامه در سال ۲۰۱۵ پروژه ساخت سازه اصلی کلید خورد. استفاده از خط عربی در این سازه از یک سو و از سوی دیگر پنجره های شیشه ای نمایی زیبا به این سازه بخشیده اند. در این سواحل، دوش، اتاقهایی برای تعویض لباس و افرادی به عنوان غریق نجات وجود دارند. آکواریوم و باغوحش زیر آب دبی برای علاقهمندان به آبزیان و حیاتوحش، علاقهمندان به تفریحات هیجانانگیز و خاص مثل غواصی با کوسهها و مسافرانی که با خانواده و کودکان خود سفر میکنند، انتخابی عالی به شمار میرود. هتل مارینا بیبلوس دبی یک هتل 5 ستاره و فوق العاده بوده که امکانات رفاهی عالی را ارائه میدهد. این هتل ۵ ستاره توسط گروه جمیرا، یکی از برندهای معروف هتلهای زنجیرهای در امارات ساخته شده است. ایشان چند سالی را در حوزه علمیه قم به تحصیل پرداخته است. البته میتوانید رستورانهایی که غذای ایرانی هم سرو میکنند و یا کلا ایرانی هستند را به راحتی پیدا کنید. در دبی و ابوظبی می توانید انواع مختلفی از غذاهای فرهنگ ها و کشورهای مختلف را به راحتی پیدا کنید. پرمصرفترین غذای دبی مرغ و برنج و سپس فلافل وشاورما (نوعی ساندویج گوشت شبیه همبرگر) و ساندویچهای مختلف و غذاهای دریایی است.

البته با توجه به نزدیکی این شهر به دوبی و توسعه سریع دوبی، میتوان شارجه را نوعی شهرک در حومه دوبی نیز محسوب نمود. از این رو در این امارت بزرگ، مناطق دیدنی بسیاری با تنوع بالا میتوان پیدا کرد که از جملهی آنها میشود به مسجد بزرگ شیخ زائد، پیست فرمول1 مارینا، منطقه زیبای کورنیش، دهکدهی میراث، پارک خلیفه اشاره نمود. بهترین بیمارستان امارت، بیمارستان دولتی در ابوظبی با نام شهر پزشکی شیخ خلیفه است که امکانات بسیار خوبی را داراست. در تور دبی و بازدید از شهر زیبا و مدرن دبی میتوانید از مکانهای دیدنی فراوانی بازدید کنید و همچنین از مراکز خرید بسیار مدرن خرید کنید، اما طبیعتاً در زمان محدود تور دبی نمیتوانید تمام جاهای دیدنی دبی رفته و از آنها بازدید کنید. هر ساله گردشگران زیادی به منظور خرید، تجارت، تفریح و استراحت اقدام به خرید تور دبی می کنند. همچنین گردشگران میتوانند علاوه بر بازدید از اشیای تاریخی و قدیمی، بخشی از آینده را نیز از نزدیک لمس کنند. طراحی این مرکز خرید را یک شرکت امریکایی به سبک معماری عربی و مدیترانهای انجام گرفته است و هزینه ساخت ان نزدیک به 218 میلیون دلار شده است.برای مسافران تور دبی که برای خرید کردن وارد امارات مال می شوند امکانات زیادی فراهم شده است که در عین خرید کردن از تفریحات و سرگرمی های متعددی نیز بهره مند شوند و لذت ببرند. بازدیدکنندهها میتوانند در همان ساختمانهای اصلی روستا و دو قلعهی آن قدم بزنند و حتی سلاحهای قدیمی حتا را از نزدیک ببینند! نکته ی جالب توجه در پروژه موزه آینده دبی، تفکر حاکم بر طراحی نمای آن است: استفاده از هنر کالیگرافی. بزرگترین سوئیت سلطنتی دارای یک اتاق سینما، دو حمام اصلی، جکوزی بزرگ شامل دوشهای بارانی پنج سر، و کتابخانهای با سالن نفیس و طراحی مجلسی است. در ابوظبی نیز تعداد ۱۰ مرکز اسلامی که شامل مساجد و حسینیهها میباشد وجود دارد که تعدادی از این مراکز عبارتند از: مسجد ذی شأن حیدر، امام علی، حاج عبید، نور، عیسی محفوظ و حسینیه بحرینیها و پاکستانیها و هاشم و بلقیس و دلشاد.

مسجد امام حسین(ع) دبی: این مسجد در سال ۱۳۶۳ش در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع، روبروی بیمارستان ایرانیان واقع در منطقۀ جمیرا، خیابان الوصل، با مساعدت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و شیعیان خیر مقیم امارات و با پیگیری حجت الاسلام و المسلمین برقعی نماینده وقت امام خمینی در امارات بنا گردید و طی سالهای بعد با پیگیری نمایندگان آیت الله خامنه ای در امارات، تکمیل و توسعه داده شد. این پارک بزرگ در قسمت شرقی دبی در منطقه دیرا Deira واقع شده است. عمده شرکت کنندگان در این حسینیه را ایرانیان لاری که در امارات شاغل میباشند تشکیل میدهد. اغلب افراد حاضر در این مسجد شیعیان بحرینی میباشند و البته شیعیان ایرانی و عراقی و همچنین شیعیانی از کشورهای هند و پاکستان و در این مراسم شرکت میکنند. اغلب افراد شرکت کننده در این مسجد شیعیان عراقی، بحرینی، پاکستانی، هندی و افغانی هستند. البته در ابوظبی و شهرهای جنوبی صحبت به عربی بیشتر است، ولی در دبی در اغلب هتلها زبان انگلیسی را به کار میبرند. مرکز خرید الکرامه می تواند گزینه بسیار خوبی در این زمینه باشد. شاید با آوردن نام رقص نور و صدا در مطلب بالا، این سوال در ذهن شما نیز پیش آمده باشد که آیا رقص نور و صدا در مرکز خرید وافی دبی چیست؟ پارکینگ اختصاصی موجود در داخل این هتل نیز رایگان بوده و برای استفاده از این پارکینگ نیازی به رزرو قبلی ندارید. برای اینکه دوست داران خرید به راحتی بتوانند به مراکز خرید دسترسی داشته باشند، هتل سوئیسوتل الغریر در حدود 11 سال پیش در دبی بنا شده و به مرکز خرید الغریر ارتباط دارد.

خرید فعالیتی است که مستقیماً به این عوامل بستگی دارد. شهر وافی با مترو به راحتی قابل دسترسی است. مطمئن باشید هرنوع آنتیبیوتیکی که لازم داشتید را به راحتی می توانید از داروخانههای سراسر امارات به راحتی تهیه کنید و نیاز به بردن دارو نیست. قبل از ورود به هر کشوری در مورد ممنوعیات ورود دارو به آن کشور تحقیق کنید تا مشکلی ایجاد نشود. در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۱۷ و ۹ فوریه ۲۰۱۸ موزه آینده به طور موقت در مدینه جمیرا در جریان اجلاس دولت جهانی افتتاح شد. میزان جرم و جنایت در امارات به طور کلی ناچیز است اما بهتر است نکاتی را در مورد سفر به امارات بدانید. آزادی برگزاری مراسم به صورت سنتی و علنی و پخش اذان از بلندگوی مساجد وحسینیهها به صورت علنی، امتیاز ویژهای است که در امارت دبی وجود دارد و در ابوظبی و سایر مراکزی که اماکن مذهبی شیعیان وجود دارد، این امر امکان پذیر نمیباشد. امارت رأس الخیمه پایگاه قوی وهابیت در کشور امارات متحده است و محل مناسبی برای برگزاری مراسم شیعیان نمیباشد. در پاسخ به این سوال باید نکات و شرایط مختلفی از نظر هیجان ، قیمت، کیفیت و غیر در نظر گرفت که در ادامه این مطلب و حقایقی از این سوال دست پیدا خواهید کرد. به دست عمرو بن عاص که از جانب پیامبر اکرم(ص) به این منطقه اعزام شده بود، به آنجا راه یافت. این مسجد در گرامیداشت شیخ زاید بن سلطان، اولین حاکم امارات ساخته شده و مقبره او نیز در کنار همین مسجد بنا نهاده شده است.

مرکز خرید برجمان دبی سالن سینمایی بسیار عالی و مجهز در کنار فودکورتی متنوع و باکیفیت دارد. اگر به این مرکز خرید رفتید، پیست اسکی را فراموش نکنید که بخشی از این مرکز خرید را به خود اختصاص داده و مشهورترین پیست اسکی سرپوشیدهی جهان است. اگر گرسنه هم باشید میتوانید کمی از طعم غذاهای چرب و پرادویه مردم کویت را بچشید. در این رستوران علاوه بر غذاهای لذیذ با مناظر جذابی از خلیج فارس و خط ساحلی رو به رو می شوید که بهترین سوژه ها برای عکاسی می باشند. علاوه بر خرید، می توانید از رستوران های بین المللی و انواع غذاها از جمله برگر، غذاهای عربی، هات داگ، پیتزا، سالاد و بستنی نیز لذت ببرید. کمپینگ در منطقه حفاظت شده صحرای دبی (DDCR) یک تجربه بیابانی معتبر و همهجانبه را ارائه می دهد. پیست اسکی دبی و بیابان های حفاظت شده اطراف دبی همواره مورد توجه گردشگران از سراسر دنیا بوده است. اتاق های مورد نظر ویژه افراد مشهور یا دیپلمات ها هستند. این برنامه برای افراد بالای 12 سال در نظر گرفته شده است. قبل از اینکه به دبی سفر کنیم، بارها نظرات افراد مختلفی رو در پلتفرم های مختلف دیده و خونده بودم که برای اکسپوی دبی با این همه عظمت، یک روز زمان کافی نیست.

برنامه سخنرانی توسط سخنرانان اعزامی از سایر کشورها دراین مسجد انجام میشود و در مناسبتهای خاص، برنامه عزاداری تا پاسی از شب در این مکان ادامه دارد. بعضی از کشورها از نعناع و ماست هم استفاده می کنند. در بعضی کشورها وارد کردن یک برگ استامینوفن هم غیرقانونی است. بردن تعدادی کنسرو نیز پیشنهاد میشود تا در مواقعی که دسترسی به رستوران ندارید استفاده نمایید. فروشگاه گاردروب شرایط را برای خرید چندین برند لوکس با قیمت ارزان، اما دست دوم (استفاده شده یا نشده) فراهم میکند. ، همه و همه امارات و مخصوصا دبی را به مقصد هزاران گردشگری تبدیل کرده که شاید تنها به قصد خرید کالای مورد نظر خود وارد اجاره خودرو در دبی این کشور میشوند. این توجه نه تنها از سوی ایرانیان بلکه بسیاری از مردمان کشورهای آسیای جنوب شرقی و حتی غربیها نیز وجود دارد، بطوریکه در دُبی از هر ملیتی کسی را میشود مشاهده نمود. چرا که با قیمت کمتری از دوبی میتوان اجناس مورد نیاز را تهیه نمود. قیمت طلا در بازار طلا دبی با کاهش قیمت طلا مواجه شد. این مرکز بزرگترین تلسکوپ منطقه را در دل خود دارد و با استفاده از آن میتوانید انواع اجرام آسمانی را نظارهگر باشید. برای دسترسی به اینترنت از کافینتهای موجود در شهرها نیز میتوانید استفاده کنید. نکته مهم دیگری که درباره بازدید از جهان ماجراجویی ای ام جی باید در نظر بگیرید، این است که کودکان زیر 12 سال برای بازدید باید حتماً باید همراهی بزرگسال داشته باشند. برای انجام این فعالیتها باید سلامت جسمی کامل داشته باشید و از محیط زیر آب نترسید. این پارک آبی در حال حاضر از نظر امکانات و وسایل بازی برای کودکان زیر 12 سال ایمن سازی شده است. تعداد مراکز اسلامی موجود در دبی که شیعیان از آن بهره برداری میکنند؛ ۲۸ مرکز میباشد و مهمترین مرکز آن مسجد امام حسین است که محل برپایی نماز جمعه و دفتر نماینده مقام معظم رهبری است.

مسجد امام علی(ع) دبی: مسجد امام علی(ع) یکی از مساجد معروف و با قدمت شیعیان در دبی است. دهکده جهانی دبی یکی از رویدادها و مکانهای فصلی محسوب میشود و همه روزه در سال، قابل گشتن نیست. همین گستردگی و تنوعی که در دهکده جهانی دبی وجود دارد موجب شده که، بسیاری از توریست ها در تور دبی، بازدید از این جاذبه دیدنی را در برنامه سفر خود قرار دهند. پس از آنان، بنی سلطان، رقیب سیاسی خاندان حکومتی است که البته این دو قبیله، در اصل متعلق به قبیله قاسمی هستند. بعضیها هم میگویند شیعیان این کشور، متعلق به قبیلۀ بحارنهمیباشند که ممکن است این قبیله در حدود سیصد سال پیش، با قبول مذهب تشیع از قبایل نعین از قبیلۀ عرب به وجود آمده باشد؛ گر چه بعضیها معتقدند این مردمان، از ساکنان اصلی و بومیان ناحیه هستند که به دست اعراب شکست یافتهاند. این شهربازی متعلق به برند فراری است که میتوانید در آن هم از تفریحات مهیج و وسایل بازی لذت ببرید و هم تماشای ماشین و تجربه رستورانهای لوکس را داشته باشید. بسیاری از رستورانهای زنجیرهای فستفود مانند KFC و استارباکس و مکدونالد در دوبی شعبه دارند. همینطور دکههای زیادی در اطراف خیابانها فستفود های ارزان میفروشند. نکته اینجاست که این 48 محفظه در کنار هم ظرفیت حدود 1400 نفر را دارند. در غرفه مخصوص انگلستانلباس ها و کیفها، لوازم آرایشی و همچنین ظروف بسیار ارزشمند و در کنار آن جواهرات و آثار هنری مثل تابلوها عرضه میشود. لگوها امروزه در سراسر جهان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند و شما میتوانید در سراسر جهان محصولات مختلفی را مشاهده کنید. در مورد مواد دارویی که می خواهید به همراه خود وارد امارات کنید مراقب باشید. خرید از مراکز خرید دبی یکی از ویژگی های جذاب سفر به شهر لوکس دبی است که تقریبا بیشتر مردم از آن لذت می برند و برایشان جذاب است.

با این امکانات یکی از بهترین مراکز خرید دبی است. شهر کودکان، موزه دایناسورها (با اندازه واقعی)، دریاچه و امکان قایقسواری، قطار برقی و اتوبوسهای سرباز، امکانات ورزشی و غیره، همگی از ویژگیها و برخی از امکانات این پارک است. امارات متحده عربی یکی از کشورهایی است که برخی از زیباترین مساجد دنیا را در خود جای داده است. ایران تنها کشوری است که در امارات مدرسه ویژه استثناییها دارد. در امارت «ام القوین» هم تنها یک مسجد و یک حسینیه مرکز تجمع شیعیان میباشد در شهر العین نیز تنها یک مسجد و یک حسینیه که نسبتا فعال میباشد وجود دارد. می توانید در هنگام استفاده از تمامی این وسایل گوشی موبایلتان را همراه داشته باشید و یا حتی می توانید یک دوربین را در بند کلاه خود قرار دهید و این لحظات را برای خودتان ثبت کنید. اسپا تالیس می تواند تجربه ای به یادماندنی برای کسانی که در این هتل ساکن می شوند فراهم آورد. هتل “Jumeirah Beach” یکی از نمادینترین طرحهای ساختمانی در دبی است. سعی کنید نقشهی هر منطقه را قبل از ورود و یا در بدو ورود تهیه کنید. با توجه به سیستم نه چندان خوب آمبولانسی، سعی کنید با اولین وسیله، فرد مورد نظر را به بیمارستان برسانید.