رینوپلاستی یکی از موثرترین جراحی های زیبایی صورت است. شاید شما هم افرادی را دیده باشید که بعد از عمل بینی صورتشان زیباتر شده است. در واقع، رفع عیوب بینی می تواند زیبایی چهره فرد را بیشتر نمایان کند. یکی از مشکلات مشابه در جراحی بینی امروزی، انتخاب مدل بینی مناسب است. با این حال، موثرترین راه برای داشتن بینی زیبا پس از جراحی، انتخاب مدلی است که با صورت شما هماهنگ باشد. اکثر جویندگان کار بینی در تقاطع بین جراحی بینی طبیعی و جراحی بینی فانتزی قرار دارند. اما اشکال فانتزی جراحی بینی چیست؟ در این مقاله به بررسی مزایا، عوارض و ویژگی های جراحی بینی مصنوعی یا کاذب می پردازیم.

ویژگی های جراحی زیبایی بینی کامل

عمل بینی فانتزی به عنوان عمل بینی عروسکی نیز شناخته می شود. این سبک از جراحی بینی را کوچک می کند و شکل آن را اصلاح می کند. ویژگی های بارز یک بینی فوق العاده عبارتند از:

بینی فانتزی قوس های زیادی روی بینی دارد و نوک آن نوک تیز و باریک است.

از نمای جانبی، انحنای بینی خیالی از انواع بینی ها بیشتر است.

نوک بالایی بینی یکی از مهم ترین شاخص های یک عمل زیبای بینی است.

در بینی فانتزی زاویه بین نوک بینی و لب بالایی بیش از 105 درجه است. در حالی که این عدد در یک بینی معمولی 90 درجه در نظر گرفته می شود.

در مورد بینی های ظریف، بینی ها نیز بسیار کوچک هستند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد بینی جراحی فانتزی، خط بالای بینی است که به نام چین شناخته می شود.

چه کسانی برای جراحی زیبایی بینی لوکس مناسب هستند؟

همانطور که در بالا ذکر شد، اندازه بینی در جراحی بینی افزایش می یابد. بر این اساس رینوپلاستی فانتزی برای همه مناسب نیست و زیبایی ایجاد نمی کند. اگرچه انتخاب فرم بینی سلیقه ای است، اما معاینه پزشک بسیار مهم است. در واقع ساختار استخوان، استحکام غضروف و ضخامت پوست در انتخاب فرم بینی موثر است. افرادی که بینی ضخیم دارند برای جراحی بینی مناسب نیستند. در حال حاضر، بینی های استخوانی برای یک جراحی زیبایی بینی جذاب بهترین هستند.

مدلی با بینی فانتزی گوشتی

بارزترین ویژگی بینی چاق پوست ضخیم، غدد چربی زیاد و بافت غضروف ضعیف است. به همین دلیل، اکثر جراحان در جراحی بینی با چالش های بیشتری نسبت به جراحی بینی استخوانی روبرو هستند. رینوپلاستی برای کاهش اندازه بینی انجام می شود، بنابراین می توان هر سه مدل بینی را انتخاب کرد. اما بهتر است بدانید که بینی خیالی گوشتی به دلیل ضخامت پوست بالایی مناسب نیست و احتمال ریزش نوک بعد از جراحی را افزایش می دهد.

مدل بینی استخوانی زیبا

برخلاف بینی های گوشتی، بینی های استخوانی دارای پوست نازک، غضروف قوی و اغلب ساختار استخوانی برجسته هستند. این ویژگی ها باعث می شود که الگوی بینی برازنده برای بینی های استخوانی بیشتر از بینی های گوشتی مناسب باشد. به طور کلی جراحی بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی دشوارتر است و احتمال افتادن در این نوع بینی نیز کمتر است.

تفاوت بین جراحی بینی فانتزی و طبیعی

مهمترین تفاوت بین مدل بینی خیالی با مدل طبیعی به شرح زیر است:

فاصله بین بینی و لب بالایی در بینی طبیعی 90 تا 100 درجه است.

در جراحی بینی طبیعی، نوک بینی طبیعی است، در حالی که نوک بینی در بینی عروسکی بالا نگه داشته می شود.

در مدل های فانتزی پل بینی دارای گوشه خمیده است در حالی که در مدل طبیعی کاملا صاف و طبیعی است.

بر خلاف بینی های طبیعی، اندازه بینی عروسکی بسیار کوچکتر از شکل طبیعی در نظر گرفته می شود.

تفاوت بین جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی

بینی نیمه فانتزی یا نیمه پروانه ای جایی بین یک بینی واقعا طبیعی و زیبا است. در رینوپلاستی نیمه فانتزی، اندازه بینی، نوک بینی، پل بینی کاهش می یابد اما ظاهر آنها یک بینی کوچک زیبا محسوب می شود. مطمئناً بینی های آرایشی طبیعی به نظر نمی رسند، اما شبیه بینی های عروسکی هم نیستند.

روش ساختگی یا مجازی رینوپلاستی

عمل های جراحی بینی معمولا به دو روش باز و بسته انجام می شود. از آنجایی که مدل بینی پروانه ای تنوع بیشتری نسبت به مدل های دیگر دارد، اکثر جراحان از روش باز به دلیل رویکرد گسترده تر آن به بینی استفاده می کنند.

در زیر مراحل اصلی جراحی مدل بینی فانتزی را شرح می دهیم:

معاینه پزشکی: قبل از هر عمل جراحی، ابتدا باید به پزشک مراجعه کرده و معاینه شوید. پزشک باید در مورد نارضایتی شما از شکل و اندازه بینی از شما سوالاتی بپرسد و تصمیم بگیرد که آیا جراحی زیبایی بینی فانتزی برای شما مناسب است یا خیر.

طراحی بینی: پس از معاینه، پزشک شکل بینی را بر اساس صورت و سایر قسمت های بینی طراحی می کند. در این مرحله، با پزشک خود در مورد شکل بینی خود صحبت می کنید و مطمئن می شوید که شکل بینی با انتظارات شما مطابقت دارد.

بیهوشی: پس از تایید تشکیل بینی، به بیمارستان یا جراحی رفته و تحت بیهوشی عمومی یا موضعی قرار بگیرید.

برش: پس از بیهوشی باز، پزشک یک برش کوچک در بینی ایجاد می کند تا به ساختارهای بینی دسترسی پیدا کند.

اصلاح بینی: در این مرحله پزشک با اصلاح قسمت های مختلف با ابزار مخصوص شکل بینی را با دقت بیشتری تغییر می دهد. کوچک کردن سایز بینی، اصلاح قوس بینی، تیز کردن نوک بینی و ... شامل

بخیه و پانسمان: پس از اصلاح لازم، پزشک برش ها را با بخیه می بندد و بینی را پانسمان می کند. به عنوان یک قاعده، یک بالش یا گچ بینی برای یک هفته قرار داده می شود تا شکل تغییر یافته را ثابت کند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی (فانتزی)

مراقبت های بعد از عمل یکسان است و هیچ تفاوتی با مراقبت های عمومی ندارد. در اینجا چند نکته ساده برای به دست آوردن بهترین نتیجه بعد از جراحی وجود دارد.

بهتر است چند روز پس از جراحی بینی استراحت کافی داشته باشید و از انجام کارهای اضافی خودداری کنید.

باید کارهای سنگین را برای مدتی رها کنید.

فعالیت هایی مانند ورزش تا مدتی پس از عمل ممنوع است و پس از آن باید با مشورت جراح انجام شود.

پس از جراحی بینی، خونریزی، تورم و کبودی وجود دارد. با کمک کمپرس یخ می توانید تعداد کبودی ها و تورم را کاهش دهید.

از فشار دادن بینی خودداری کنید

هنگام خواب، سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید تا از ورود خون به این نواحی جلوگیری کنید.

استفاده از الکل و تنباکو تا پایان دوره نقاهت ممنوع است.

در روزهای بعد از جراحی، بهتر است غذاهایی بخورید که نیازی به جویدن زیاد ندارند.

در طول دوره نقاهت پس از جراحی، آب و غذاهای مایع و همچنین غذاهای با جذب سریع مصرف کنید.

استفاده از آب میوه های طبیعی در دوران نقاهت می تواند موثر باشد.

تا دو روز بعد از جراحی بینی از شنا کردن خودداری کنید و توجه داشته باشید که چسب بینی نباید بعد از جراحی خیس شود.

هنگامی که عطسه و سرفه می کنید، این کار را با دهان باز انجام دهید تا به بینی خود فشار نیاورید.


عوارض جراحی اندوگ فانتزی

اگرچه عوارض جراحی زیبایی بینی جدی نیست، اما به دلیل عدم مهارت جراح یا تنظیم نامناسب بینی ممکن است مشکلات تنفسی ایجاد شود. رینوپلاستی فانتزی نسبت به جراحی بینی معمولی یا نیمه فانتزی عوارض بیشتری دارد. در واقع کوچک کردن بیش از حد بینی احتمال ابتلا به مشکلات تنفسی را افزایش می دهد. به طور کلی مهمترین عوارض جراحی بینی فانتزی یا عروسکی عبارتند از:

بینی با بقیه قسمت های صورت نامتناسب است

سوزن سوزن شدن در اطراف بینی

تنگی نفس بعد از جراحی بینی

اختلالات خواب، بی خوابی، اختلالات تنفسی و خروپف

مشکلات بویایی بعد از جراحی بینی

بینی گرفتگی

سوراخ شدن سوراخ های بینی

تشکیل بافت اسکار، اسکار و بافت اضافی

قیمت جراحی بینی فانتزی

به طور کلی هزینه جراحی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

هدف از جراحی بینی (زیبایی، درمانی یا هر دو)

نوع بینی و تعداد تغییرات (تصویر بینی)

دستمزد دکتر

نوع بیمارستان (دولتی یا خصوصی)

خدمات بیمارستانی

هزینه های جانبی مانند آزمایشات و داروها

اهمیت انتخاب یک جراح بینی خوب

برای انجام این عمل باید بهترین جراح بینی را انتخاب کرد. جراحی زیبایی نیاز به تجربه و مهارت دارد که با کمک آن جراح می تواند نتیجه بهتری از جراحی خود بگیرد. جراحی بینی نیاز به دقت بالایی دارد. شکل سوراخ های بینی و استفاده صحیح از بینی بعد از جراحی بسیار مهم است. در ضمن با توجه به کوچک شدن بینی در این عمل این کار باید با دقت انجام شود. اگر سوراخ های بینی خیلی کوچک باشد، تنفس دشوار خواهد بود.

آخرین کلمه

رینوپلاستی یک عمل ساده و ایمن است که می تواند شکل بینی شما را به شکل دلخواه تغییر دهد. البته قبل از انتخاب این مدل باید با بهترین جراح بینی در تهران مشورت کرد. به خاطر داشته باشید که این جراحی بینی برای همه افراد به خصوص کسانی که گوشت بینی دارند مناسب نیست. از طرف دیگر، سوراخ های بینی بیش از حد باریک ممکن است باعث مشکلات تنفسی شود، بنابراین قبل از انجام عمل باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

در نهایت می توانید سوالات خود را در مورد انواع مدل ها و عوارض جراحی بینی از دکتر شاهرخ هوسیرت متخصص گوش و حلق و بینی با تجربه در جراحی پلاستیک بینی و سینوس ها و صورت در قسمت نظرات صفحه بپرسید. . . .

متن کامل مقاله را بخوانید: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-جراحی-بینی-در-شیراز