کربوکسی تراپی چیست؟ (عوارض، فواید و قیمت آنها) کربوکسی تراپی چیست؟ (عوارض، مزایا و قیمت آن)

کربوکسی تراپی یا درمان دی اکسید کربن یکی از موثرترین روش های جوانسازی پوست در جهان است. در حال حاضر مطالعات نسبتا زیادی در زمینه کربوکسی تراپی انجام شده است که همگی نشان دهنده کارایی بالا و عوارض کم این روش درمانی است. کربوکسی تراپی می تواند به افزایش انعطاف پذیری، افزایش خون رسانی، محو شدن چین و چروک ها، تحریک تولید کلاژن و حذف چربی های موضعی پوست کمک کند.

من فاطمه حبشی هستم و قصد دارم در این مقاله به بررسی کامل تکنیک کربوکسی تراپی بپردازم که روشی موثر و مقرون به صرفه در صنعت آرایشی و بهداشتی است. پس تا انتها با من همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه پوست خود را با این روش تمیز کنید.

نشانه کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یکی از پیشرفته ترین روش های درمانی است که اثرات چشمگیری دارد در این روش دی اکسید کربن مستقیماً به زیر پوست تزریق می شود تا پوست جوان شود. این روش را می توان در هر نقطه از بدن از جمله صورت، گردن، بازوها، ران ها و پاها انجام داد.

بهتر است بدانید بدن ما به طور طبیعی دی اکسید کربن تولید می کند. بنابراین مهم نیست که چند دوز از این ماده به بدن تزریق شود. مطمئن شوید که بدن نسبت به این ماده خارجی واکنش بدی نشان نمی دهد و آن را به خوبی می پذیرد. بنابراین درمان با این روش برای تعداد زیادی از افراد با نتایج موثر و کمترین عارضه امکان پذیر است و از این رو روشی غیر تهاجمی و بی خطر محسوب می شود.

کربوکسی تراپی چگونه کار می کند؟

همانطور که گفتیم با این کار بسته به ناحیه درمان، هوای بدی به بدن وارد می شود. اگرچه این دارو توسط سلول‌های بدن تولید می‌شود، اما هنگامی که مقدار آن زیاد است، بدن واکنش نشان می‌دهد.

هنگامی که این ماده وارد بدن می شود، جریان خون در ناحیه تحت درمان تحریک می شود. بدن این وضعیت جدید را به عنوان کمبود اکسیژن می شناسد و سعی می کند این وضعیت را از طریق رگ های خونی کنترل کند. این واکنش منجر به رساندن اکسیژن کافی به ناحیه و افزایش تولید کلاژن می شود. و همانطور که می دانید کلاژن یک ماده اساسی و ضروری برای صافی و استحکام پوست است.

همچنین بخوانید : درمانگر زیبایی کیست و درآمد یک درمانگر زیبایی چقدر است؟

بسته به اینکه این درمان برای کدام قسمت از بدن استفاده می شود، میزان دی اکسید کربن تزریقی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، مقدار بیشتری دی اکسید کربن برای درمان سلولیت و کاهش رسوبات چربی مورد نیاز است. این ماده به سلول های چربی و بافت همبند حمله کرده و آنها را از بین می برد و باعث ایجاد سلولیت می شود.

کربوکسی تراپی چگونه کار می کند؟

درمان کربوکسی تراپی نسبتا سریع است و معمولاً 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. پزشک گاز را از طریق یک مخزن دی اکسید کربن، یک لوله استریل و یک سوزن بسیار ظریف به زیر پوست تزریق می کند. در طول درمان، احساس سوزش و درد خفیف شایع است که با کرم های ضد درد تسکین می یابد. در حین تزریق به دلیل انبساط گاز در زیر پوست، فشار خفیفی را احساس خواهید کرد پس از درمان، جای زخم خفیفی در ناحیه تحت درمان ظاهر می شود ممکن است تا 24 ساعت پس از درمان مقداری گرما و درد احساس کنید

چه کسانی نمی توانند از کربوکسی تراپی استفاده کنند؟

از آنجایی که این روش غیر تهاجمی است و عوارض خاصی ندارد، برای همه افراد بی خطر است. با این حال، اگر در هر یک از دسته‌های زیر قرار می‌گیرید، حتماً قبل از درمان به پزشک خود اطلاع دهید:

افراد مبتلا به مشکلات کلیوی یا دیالیز.

افرادی که ضایعات فعال در ناحیه تحت درمان دارند.

افرادی که تحت شیمی درمانی هستند.

زنان باردار یا شیرده.

افراد مبتلا به مشکلات مغزی یا ستون فقرات (مانند صرع).

همچنین بخوانید : آموزشگاه زیبایی در تهران کجاست و چه ویژگی هایی دارد؟

چه قسمت هایی از بدن با کربوکسی تراپی درمان می شود؟

با توجه به اینکه این روش غیر تهاجمی است و مشکلات پوستی را به طور طبیعی برطرف می کند، می توان از آن در بسیاری از نقاط بدن استفاده کرد.

مثلا کربوکسی تراپی زیر چشم برای رفع سیاهی و سوراخ زیر چشم یا کربوکسی تراپی برای جای جوش. همچنین از کربوکسی تراپی شکم و پهلو به عنوان جایگزینی برای جراحی لیپوساکشن برای کاهش چربی استفاده می شود. از این روش برای بهبود علائم التهاب پس از زایمان نیز استفاده می شود.

آیا با کربوکسی تراپی کار می کند؟

قبل از کربوکسی تراپی از کرم بی حس کننده موضعی مخصوص استفاده می شود. ممکن است در حین درمان درجاتی از فشار، خارش، بی حسی یا گرما را تجربه کنید که هیچ کدام خیلی دردناک و قابل تحمل نیستند. سوزن مورد استفاده برای تزریق دی اکسید کربن بسیار نازک است و اگر پزشک مهارت و تجربه انجام این روش را داشته باشد، دقیقا می داند که سوزن را در کجا قرار دهد تا درد بیمار به حداقل برسد.

ماندگاری نتایج کربوکسی تراپی چقدر است؟

نتایج این درمان موقتی است. به همین دلیل، شرکت در جلسات درمانی هفتگی یا ماهانه طبق تشخیص پزشک ضروری است تا به اثر مطلوب این درمان دست یابید. مطالعات نشان می دهد که شما به طور کلی به 10 جلسه درمانی برای مشاهده اثربخشی کامل نیاز دارید.

مزایا و معایب کربوکسی تراپی چیست؟

با توجه به اینکه دی اکسید کربن به طور طبیعی در بدن تولید می شود، این درمان را می توان غیر تهاجمی دانست. این به این دلیل است که بدن به طور طبیعی برای تولید اکسیژن بیشتر کار می کند و برای انسان مضر نیست. سوزنی که برای تزریق دی اکسید کربن استفاده می شود بسیار نازک است و اگر پزشک مهارت و تجربه لازم برای انجام این روش را داشته باشد، مطمئناً می داند که سوزن را بدون هیچ عارضه ای قرار دهد.

همچنین بخوانید: آشنایی با مراحل حرفه ای مراقبت از پوست

به خصوص در مقایسه با سایر روش های درمانی مانند تزریق بوتاکس یا تزریق ژل. از آنجایی که برخی از افراد به مواد تزریق شده حساسیت دارند، پس از جراحی با عوارض جانبی مختلفی مواجه می شوند

علاوه بر این، همانطور که گفتیم، این روش یک روش درمانی و زیبایی بدون درد است. قبل از کربوکسی تراپی از کرم بی حس کننده موضعی مخصوص استفاده می شود.

درمان کربوتراپی خیلی سریع انجام می شود و هیچ کدام روی سطح پوست نمی ماند. یک ناحیه بزرگ را می توان به این روش برای یک جلسه کوتاه درمان کرد.

از کربوکسی تراپی می توان برای درمان مشکلات پوستی مختلف مانند گودی و سیاهی زیر چشم، چین و چروک، افتادگی پوست، سلولیت و ... استفاده کرد.

یکی از معایب این درمان اثر تدریجی آن است که بسته به ناحیه تحت درمان و بدن انسان معمولاً چندین جلسه برای رسیدن به نتیجه مطلوب این روش درمانی نیاز است.

همچنین برای حفظ بهترین نتایج، بهتر است به طور منظم در جلسات شرکت کنید.

مراقبت قبل از درمان دی اکسید کربن

حداقل 24 ساعت قبل از شروع درمان از نوشیدن الکل خودداری کنید (الکل خون را رقیق می کند و ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش دهد). همچنین در صورت امکان از مصرف داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون به مدت 2 هفته قبل از درمان خودداری کنید.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی

ناحیه تحت درمان را حرکت ندهید و ماساژ ندهید مگر اینکه پزشکتان توصیه کند و به مدت 24 ساعت از ورزش شدید خودداری کنید.

به مدت 72 ساعت از قرار گرفتن در معرض شدید آفتاب خودداری کنید و از مصرف مقادیر زیاد الکل یا نمک برای جلوگیری از تورم بیش از حد خودداری کنید.

برای کاهش تورم در ناحیه تحت درمان می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.

هزینه کربوکسی تراپی چقدر است؟

قیمت این عمل بسته به ناحیه تحت درمان، هدف از درمان، کلینیک انتخابی و تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است. بنابراین برای اطلاع از هزینه بر اساس شرایطی که در آن قرار دارید می توانید با من تماس بگیرید.

https://fatemehhabashi.com/carboxytherapy/